חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אנשי עסקים ישראלים מוצלחים בזירה העולמית 2024

ישראל, הידועה כ"אומת הסטארט-אפ", הצמיחה לאורך השנים מספר רב של אנשי עסקים מוצלחים שהשפיעו על הכלכלה העולמית. מאמר זה מציג מספר דוגמאות בולטות של יזמים ואנשי עסקים ישראלים שהצליחו לפרוץ לזירה הבינלאומית ולהותיר חותם משמעותי.

גיל שוויד- מגן על העולם הדיגיטלי

גיל שוויד, מייסד ומנכ"ל חברת Check Point Software Technologies, הוא דמות מפתח בתעשיית אבטחת המידע העולמית. שוויד ייסד את החברה בשנת 1993, והוביל אותה להיות אחת החברות המובילות בעולם בתחום אבטחת הרשת והסייבר. תחת הנהגתו, Check Point הפכה לחברה גלובלית עם נוכחות בכל השווקים המרכזיים בעולם. החברה נסחרת בנאסד"ק ונחשבת לאחת ההצלחות הגדולות של ההייטק הישראלי.

שי אגסי- חזון חשמלי

שי אגסי, יזם וחדשן, התפרסם בעולם כמייסד חברת Better Place. אגסי חתר לשנות את עולם התחבורה באמצעות פיתוח תשתית לרכבים חשמליים עם סוללות מתחלפות. למרות שהחברה לא צלחה בסופו של דבר, אגסי הצליח לגייס מאות מיליוני דולרים ולעורר דיון עולמי על עתיד התחבורה החשמלית. הוא המשיך ליזום מיזמים חדשניים בתחום האנרגיה והקיימות, והשפעתו על השיח העולמי בנושאים אלה נמשכת.

יורי מילנר- המשקיע הגלובלי

יורי מילנר, שעלה לישראל בשנות ה-90, הפך לאחד המשקיעים המשפיעים ביותר בעולם הטכנולוגיה. כמייסד ושותף מנהל ב-DST Global, מילנר השקיע בחברות טכנולוגיה מובילות כמו Facebook, Twitter, Airbnb ו-Spotify. מעבר לעולם העסקים, מילנר ידוע גם כיזם של פרס Breakthrough Prize, הפרס המדעי הגדול בעולם, המקדם מחקר פורץ דרך במדעים.

דן זורלא- המודיעין העסקי הגלובלי

דן זורלא, מייסד שותף של חברת Black Cube, מייצג את הצד האסטרטגי והמודיעיני של עולם העסקים הגלובלי. זורלא, יוצא יחידת העילית 8200 של צה"ל, הקים את החברה ב-2010 יחד עם ד"ר אבי יאנוס. Black Cube התפתחה להיות שחקן משמעותי בתחום המודיעין העסקי הבינלאומי, מספקת שירותים לתאגידים גדולים ואנשים פרטיים בעלי השפעה ברחבי העולם. החברה, המעסיקה אנשי מקצוע בעלי רקע בשירותי המודיעין הישראליים, פועלת ביותר מ-60 מדינות ומתמחה במודיעין עסקי, ליטיגציה ומיזוגים ורכישות.

תדי שגיא- מלך ההימורים המקוונים

תדי שגיא, יזם ואיש עסקים ישראלי, בנה את הונו בתחום ההימורים המקוונים. הוא מייסד חברת Playtech, אחת החברות המובילות בעולם בתחום תוכנות ההימורים המקוונים. שגיא הנפיק את Playtech בבורסת לונדון והפך אותה לשחקן מרכזי בתעשייה העולמית. מאז, הוא הרחיב את פעילותו העסקית לתחומים נוספים, כולל נדל"ן וספורט, עם רכישות של מועדוני כדורגל באירופה.

סיכום

אנשי העסקים הישראלים הללו מדגימים את היכולת של יזמים מישראל להשפיע על הכלכלה העולמית. מאבטחת סייבר ועד מודיעין עסקי, מהשקעות טכנולוגיה ועד הימורים מקוונים, הם הצליחו לבנות חברות ומיזמים בעלי השפעה גלובלית. הצלחתם משקפת את רוח היזמות, החדשנות והנחישות שמאפיינת את הכלכלה הישראלית ואת יכולתה להתחרות ולהצליח בזירה העולמית.