חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פלאי הטבע עוצרי הנשימה של מקסיקו

מקסיקו, מדינה הידועה בתרבות התוססת ובהיסטוריה העשירה שלה, היא גם ביתם של מספר עצום של פלאי טבע שבוודאי ישאירו אתכם חסרי נשימה. ממפלים זורמים וחופים בתוליים ועד הרים נישאים ומערות מהפנטות, פוסט זה בבלוג ייקח אתכם לסיור וירטואלי באטרקציות הטבעיות המעוררות כבוד ביותר של מקסיקו.

"הקשת הנוזלית": הנהר הצבעוני של קניון דל סומידרו

הקניון דל סומידרו, השוכן בנוף המחוספס של מקסיקו, הוא ביתו של פלא טבע כל כך מהפנט שהוא זכה לכינוי "הקשת הנוזלית". כשהצוקים הנישאים של הקניון מתנשאים בצורה דרמטית משני הצדדים, נהר גריאלווה חוצה את לב הפלא הגיאולוגי הזה, ויוצר תצוגה מדהימה של צבעים שרוקדים ומנצנצים באור השמש. מי הנהר מתהדרים בגוונים הנעים בין ירוק אזמרגד לטורקיז עמוק, עם השתקפויות תוססות המשקפות את הצמחייה העבותה ותצורות סלעיות המצפות את קירות הקניון. המבקרים נותרים נלהבים כשהם משייטים לאורך הנהר, עדים ללוח הצבעים המשתנה ללא הרף, שצובע את הנוף בסימפוניה עוצרת נשימה של אומנות הטבע.

 

>>> לתכנון חופשה במקסיקו כנסו לאתר מקסיקו.ישראל <<<

 

צילום אווירי מדהים של קניון דל סומידרו עם הצבעים התוססים שלו המשקפים את אור השמש.
צילום אווירי מדהים של קניון דל סומידרו עם הצבעים התוססים שלו המשקפים את אור השמש.

האם זה קצה העולם? ברנקה דל קוברה מלכותית

האם זה קצה העולם? The Majestic Barranca del Cobre:

עמוק בתוך רכס ההרים הקשוח Sierra Madre Occidental בצפון מקסיקו שוכן Barranca del Cobre מעורר כבוד, הידוע גם בשם קניון הנחושת. משתרע על פני 25,000 קילומטרים רבועים ומגיע לעומקים של למעלה מ-6,000 רגל, פלא הטבע הזה הוא מראה לעין. כשאור השמש מסתנן דרך הקניון, מטיל צללים והדגשים על השטח הסלעי, המבקרים לא יכולים שלא להרגיש כאילו הם עומדים בקצה העולם. גודלו העצום של הקניון, עם הרשת העצומה של צוקים סלעיים, נהרות מתפתלים ויערות עבותים, יוצר תחושת הוד ומשפילה באמת. כל פיתול וסיבוב בשבילי הקניון חושף פרספקטיבה חדשה, נוף חדש שנראה כאילו הוא נמתח עד אין קץ אל האופק.

"יצירת המופת של הטבע": הנוף הסוריאליסטי של Hierve el Agua

"שוכן גבוה בהרי Oaxaca, מקסיקו, שוכן Hierve el Agua, פלא טבע עוצר נשימה שכובש את המבקרים ביופיו הסוריאליסטי. תצורה גיאולוגית ייחודית זו כוללת מפלי מים מאובנים מדהימים שזורמים במורד צלע ההר, ויוצרים אשליה של מים קפואים בתנועה המעיינות העשירים במינרלים המזינים את ה"מפלים" הללו יצרו תצורות סלע מרהיבות במשך אלפי שנים, והעניקו להירבה אל אגואה את מראהו של עולם אחר. כשהמבקרים עומדים בקצה הצוקים המשקיפים על בריכות המינרלים ותצורות הסלע המפלגות, הם נמצאים מועבר לממלכה שבה האומנות של הטבע אינה יודעת גבולות.

השם Hierve el Agua, שמתורגם ל"המים רותחים", נגזר מהמעיינות המינרליים המבעבעים המבעבעים מעומק האדמה. המעיינות התרמיים הטבעיים האלה הם לא רק מראה לעין, אלא גם מציעים למבקרים הזדמנות לטבול במים המתחדשים, שלדעתם יש תכונות מרפא. הבריכות הכחולות-טורקיז המנוגדות לתצורות הסלע הלבנות והבוטות יוצרות פלטה מהפנטת שנראית כמעט סוריאליסטית מכדי להיות אמיתית. בעוד אור השמש רוקד על פני הבריכות המינרליות, מטיל השתקפויות נוצצות, המבקרים נותרים נפעמים מהיופי הטבעי המקיף אותם.

לכידה קסומה של המפלים המאובנים ובריכות המינרלים של Hierve el Agua.
לכידה קסומה של המפלים המאובנים ובריכות המינרלים של Hierve el Agua.

אתה מאמין בקסמים? הסנוטים הקסומים של יוקטן

אתה מאמין בקסמים? הסנוטים הקסומים של יוקטן:

מוסתרים מתחת לג'ונגלים השופעים של חצי האי יוקטן במקסיקו מסתתרים הסנוטים המיסטיים, בולענים טבעיים מלאים במי טורקיז צלולים כבדולח, שנראים מחזיקים סודות של תרבויות עתיקות במעמקיהם. הבריכות התת-קרקעיות הקדושות הללו זכו לכבוד על ידי בני המאיה כשערים לעולם התחתון, שם ערכו טקסים וטקסים מקודשים לכבוד האלים. כאשר המבקרים יורדים אל המים הקרירים והאזמרגדיים של הסנוטים, הם מועברים לממלכה של קסם ותהייה, שם נראה שהזמן עומד מלכת בין חומות הגיר העתיקות.

הסנוטים של יוקטן הם לא רק פלאי טבע אלא גם אוצרות אקולוגיים חשובים, המספקים בית גידול למגוון מגוון של מיני צמחים ובעלי חיים. המים הצלולים של הסנוטים הללו מציעים הצצה לעולם תת-ימי שוקק חיים, שבו נטיפים וזקיפים עדינים מעטרים את קירות המערות, ויוצרים נוף תת-ימי סוריאליסטי. שנורקלינג או צלילה בסנוטים מאפשרים למבקרים לחקור את הפלאים הנסתרים של המערות התת-מימיות הללו, שבהן פירים של אור שמש מסתננים דרך המים, ומאירים את האוצרות הנסתרים למטה.

עם נופיה המגוונים ותצורות הטבע הייחודיות שלה, מקסיקו היא אכן אוצר של פלאי טבע. כל אתר מחזיק בקסם הייחודי שלו ומציע נקודת מבט שונה על יופיה הטבעי של המדינה, מה שהופך אותו ליעד חובה לחובבי טבע ולחובבי הרפתקאות. בין אם אתם מתכננים טיול או סתם מחפשים את ההשראה לטיול הבא שלכם, פלאי הטבע עוצרי הנשימה של מקסיקו בטוח ישאירו רושם מתמשך.