חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כל מה שחשוב לדעת אודות שתלים דנטליים והשתלות שיניים ביום אחד

שתלים דנטליים הם שורשי שיניים מלאכותיים העשויים מטיטניום הממוקמים בניתוח לתוך עצם הלסת. הם משמשים כבסיס יציב לשחזורי שיניים כגון כתרים, גשרים או תותבות. אחד היתרונות המרכזיים של השתלות שיניים הוא יכולתם למנוע איבוד עצם בלסת. בניגוד לתותבות או גשרים מסורתיים, שתלים מגרים את העצם שמסביב, משמרים את שלמותה ומונעים הידרדרות. זה לא רק שומר על מבנה הפנים אלא גם מקדם את בריאות הפה בטווח הארוך.

מהו הליך השתלות שיניים ביום אחד?

תהליך קבלת השתלות שיניים ביום אחד בלבד, המכונה גם "שתלים באותו יום" או "שיניים ביום", כרוך בתכנון קפדני ובתיאום בין רופא השיניים למעבדת השיניים. במהלך הייעוץ הראשוני, רופא השיניים יעריך את בריאות הפה של המטופל, יצלם צילומי רנטגן וידון בתוכנית הטיפול. במקרים מסוימים, סריקת טומוגרפיה ממוחשבת (CT) עשויה להידרש לניתוח מפורט יותר.

ביום ההליך של השתלות שיניים ביום אחד, רופא השיניים יבצע הרדמה מקומית על מנת להבטיח את נוחות המטופל. לאחר מכן, כל שיניים פגועות שנותרו עוברות, ומכינים את אתרי ההשתלה. באמצעות מכשירים מיוחדים, רופא השיניים יצור תעלות קטנות בעצם הלסת בהן יונחו השתלים. לאחר מכן, השתלים מוכנסים בזהירות לתוך הערוצים הללו. לבסוף, כתרים או גשרים זמניים עשויים להיות מחוברים לשתלים כדי לספק פונקציונליות ואסתטיקה מיידית.

הנחיות לאחר התהליך לריפוי מיטבי

לאחר ההליך, המטופל יקבל הנחיות לאחר הניתוח לקידום ריפוי מיטבי. חשוב להקפיד על הוראות אלו, לרבות שמירה על היגיינת פה טובה, הימנעות ממזונות קשים או דביקים והשתתפות בפגישות מעקב קבועות. תוך מספר חודשים, השתלים ישתלבו במלואם עם עצם הלסת, ויספקו בסיס חזק ויציב לשחזורים הסופיים.

לסיכום, השתלות שיניים חוללו מהפכה בתחום רפואת השיניים, ומציעות פתרון אמין ונוח לאובדן שיניים. עם ההתקדמות בטכנולוגיה ובנהלים, ניתן כיום לקבל השתלות שיניים ביום אחד בלבד. זה לא רק חוסך זמן אלא גם מספק יתרונות פונקציונליים ואסתטיים מיידיים. אם אתה שוקל השתלת שיניים, התייעץ עם רופא שיניים מוסמך כדי לקבוע אם אתה מועמד מתאים להליך משנה חיים זה.