חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טאבונים – ההיסטוריה ועד היום

טאבון הוא תנור גז המשמש במטבח הערבי. זהו תנור בישול מסורתי שקיים כבר מאות שנים. תנור הטאבון הומצא על ידי הערבים במזרח התיכון והוא שימש כשיטת בישול כבר מאות שנים. טאבונים משתמשים בגז טבעי או פרופאן לבישול מזון, מה שהופך אותם לידידותיים יותר לסביבה מאשר כיריים אחרות, כמו אש פתוחה או תנור חשמלי.

תנור הטאבון הוא מכשיר בישול מסורתי שנמצא בשימוש במזרח התיכון ובצפון אפריקה במשך מאות שנים. זהו תנור חרס עם חור בחלקו העליון, שבו מניחים את האוכל. האוכל מתבשל על ידי חימום מלמטה על ידי גחלים לוהטות.

טאבונים הם סוג של תנור שניתן להשתמש בהם לבישול סוגים רבים של תבשילים באמצעות הקרנת חום. טאבונים משמשים לעתים קרובות במזרח התיכון, אך ניתן למצוא אותם גם במקומות אחרים.

הטאבונים של היום

טאבונים מבשלים אוכל בטמפרטורה גבוהה יותר מתנור או כיריים רגילים, והם מבשלים מזון הרבה יותר מהר. לטאבונים יש טיימר, בקרת טמפרטורה ותכונת כיבוי אוטומטי המסייעת להם לחסוך באנרגיה. הטאבונים מצוידים גם במגש אפייה, תבנית גריל, רשת ואבן פיצה לבישול סוגי מזון שונים.

תנורי טאבון עשויים לרוב מנירוסטה או חימר וניתן לקנות אותם בגדלים שונים. יש להם גוף חימום בתוך התנור ומאוורר מאחור שמזרים את האוויר החם מסביב לבישול אחיד.

טאבונים העשויים מחימר, נקראים לעתים קרובות "תנורי חימר". הם בנויים על הרצפה ויש להם פתח בחלק העליון להוספת דלק למדורה בפנים. הפתח בחזית התנור מספק אוורור כאשר אתה צריך להוסיף עוד דלק למדורה שבתוכו.

כדי לבשל עם טאבון, צריך לשים סוג של דלק (פחם, עץ או גז) פנימה ולהדליק אותו. גם צריך לוודא שיש מספיק אוויר שנכנס דרך הפתח הקדמי כך שכל האוכל שלכם יתבשל באופן שווה.