חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היסודות של פיתוח תוכנית המשכיות עסקית

המשכיות עסקית היא תהליך של היערכות וניהול הסיכונים של הפרעה לפעילויות הקריטיות של החברה. שיבושים מסוימים עשויים להיות פתאומיים ובלתי צפויים, כגון אסונות טבע או הפסקות חשמל. אחרים עשויים להיות צפויים יותר, כגון שינויים עונתיים או השבתות מתוכננות.

המטרה של תכנון המשכיות עסקית היא לפתח אסטרטגיות שנועדו לשמור על פעילות העסק למרות שיבושים אלו.

תוכנית המשכיות עסקית (BCP) מתארת כיצד ארגון ישמור על פעילות בזמן חירום או אסון, ומבטיחה שהוא יוכל להמשיך לספק סחורות ושירותים במקרה שיש הפרעה.

אסונות גורמים נזק, אבל אתה יכול להתכונן להתגונן מפני הפסדים

המונח "אסון" הוא יחסי לאדם שחווה אותו. עבור אדם פרטי, אסון יכול להיות משהו פשוט כמו תאונת דרכים או אוטובוס שפספס. עבור עסקים, אסונות יכולים להיות אירועים קטסטרופליים המשבשים את מהלך העסקים התקין ומאיימים על הישרדות החברה.

המשכיות עסקית אינה רק מניעת התרחשות אסונות; זה גם על היערכות לאסונות פוטנציאליים על ידי הצבת מדיניות ונהלים כדי לצמצם את ההפסדים כשהם מתרחשים. מאמר זה יבדוק כיצד להתכונן לאסונות פוטנציאליים על ידי יישום מדיניות ונהלים שיעזרו לך לשמור על המשכיות עסקית במקרה של אסון כלשהו.

אסונות הם בלתי נמנעים, וחשוב להיות מוכנים לגרוע מכל. עסקים צריכים לקיים תוכנית להתאוששות מאסונות ולמזער הפסדים.

תוכניות המשכיות עסקיות יכולות לעזור לעסק שלך להתאושש לאחר אסון. הם כוללים שלבים כיצד להתכונן לאסונות, מה לעשות במקרה של אסון וכיצד להתאושש ממנו. תוכניות אלו חיוניות לעסקים המסתמכים על טכנולוגיה או שיש להם מיקום פיזי עם מלאי או נכסים אחרים שעלולים להיחשף במצב חירום.

תוכנית המשכיות עסקית צריכה לכלול:

– רשימה של כל הנתונים הקריטיים

– תוכנית לאבטחת נתוני גיבוי

– תוכנית פעולה במקרה של הפרעה בשירות

– רשימה של כל העובדים הזקוקים להדרכה

 – אספקה הדרושה בשעת חירום

למידע נוסף אתם מוזמנים לפנות לחברת הראל.