חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך ניתן לבצע יישוב סכסוך מבלי לערב את בית המשפט?

אנשים רבים שחושבים על סכסוכים חושבים באופן אוטומטי על בית המשפט בתור הגורם שיוכל לפתור אותם. היות וסכסוכים הם חלק בלתי נפרד מהחיים, בין אם במסגרת חיי זוגיות, שותפות עסקית או כל דבר אחר, הם צריכים להגיע לכדי פתרון יעיל במסגרת כזו או אחרת של יישוב סכסוך. לא הרבה אנשים מודעים לאופציות השונות של הליכי יישוב סכסוך שאינם מערבים את בית המשפט, והיום אנחנו כאן כדי לספר לכם על האופציות העומדות בפניכם ברגע האמת.

יישוב סכסוך על ידי משא ומתן

לא כל מחלוקת מובילה את הצדדים לפיצוץ גדול שמונע מהם לתקשר אחד עם השני, הליך משא ומתן יכול להיות רלוונטי בדיוק לצדדים שכאלו. משא ומתן הוא הליך יישוב סכסוך עדין ופשוט, שבו שני הצדדים מתיישבים סביב שולחן הדיונים ופותרים ביניהם את המחלוקת. יישוב סכסוך מסוג זה מתאים לצדדים שמסוגלים לכבד, להקשיב ולהתעניין בדברים אחד של השני ולפתור את הסכסוך בעצמם.

יישוב סכסוך על ידי הליך גישור

הליך גישור הוא הליך שמיועד לצדדים המסוגלים לתקשר ביניהם בצורה טובה, אך אינם הצליחו להגיע בכוחות עצמם לעמק השווה באשר לפתרון הסכסוך. הליך הגישור הוא הליך שבמסגרתו אל הצדים נלווה גורם שלישי – המגשר. המגשר יבהיר לצדדים את ההשלכות של כל דרך פתרון שבה הם יכולים לבחור, והם בעצמם יבחרו את הדרך האידיאלית עבורם לאחר דבריו של המגשר.

יישוב סכסוך על ידי בוררות

הבוררות מיועדת לצדדים המעוניינים שצד שלישי יקבל עבורם את דרך הפתרון לסכסוך שלהם, תוך הבנה מוחלטת שהם צריכים יהיו לכבד את דרך הפתרון הזו גם אם היא לא משקפת את הרצונות האישיים שלהם. פנו למרכז הישראלי לגישור ובוררות ובחרו הליך יישוב סכסוך שמתאים לכם.